FANDOM

Łyżki (GnŁ/Granie na Łyżce) - sekretna organizacja zajmująca się pomaganiem ludności cywilnej podczas konfliktów. Została założona w roku 1997 przez Panzera w celu pomagania ludziom mieszkającym w okupowanej Gałganii, zamknięta w roku 2001 po zniknięciu Micha i odnowiona przez Angel w 2018 roku w celu stawieniu czoła siłom NJ9 i Cebulandu.

Nowa Historia Edytuj

Akt I Edytuj

Po incydencie w Gałganii Wiktor Panzer został "zwolniony" z pracy w NKWD za niesubordynację. Uznał on to za dobrą okazję, by stworzyć grupę skoncentrowaną na pomaganiu ludziom w potrzebie. Niestety, jego celem było pomaganie wszystkim ludziom w całej Łyżlandii, co nie było możliwe ze względu na wielkość organizacji - tylko trzy osoby (Mich, Zomb i on sam), brak funduszy i brak środka transportu. Za ostatnie pieniądze udało mu się kupić małą piwnicę w Gałgańskim mieście Serealia, gdzie wraz z resztą członków urządził "schronienie" i bazę operacji.

Niedługo po wprowadzeniu się udało im się zdobyć ich pierwsze zlecenie - człowiek o imieniu Barney chciał, żeby Pan Cytrus stracił swoje miejsce w ambasadzie USA w Serealii. Motywowany nienawiścią do inwazyjnego kraju, Panzer wykonał zadanie poprzez przekupienie urzędnika, który zmusił Cytrusa do dymisji poprzez upublicznienie fałszywych dokumentów pokazujących jego korupcję.

Po tym wydarzeniu zostali wezwani do opuszczonej rosyjskiej fabryki KROT, by "pozbyć się duchów". Spotkali tam dziwne stworzenie zwące się Kret. Razem z nim pozbyli się tajemniczej postaci zamieszkującej opuszczone miejsce. Podczas powrotu do Serealii zostali zatrzymani przez patrol USA niedaleko Strefy Testowej 37. Spanikowany Kret próbował uciec od wojskowych, co doprowadziło do strzelaniny i zniszczenia pojazdu transportowego Łyżek. Udało się im go odbudować za pomocą części zdobytych z wraków amerykańskich pojazdów i wszyscy wrócili do domu zdrowi i szczęśliwi. Kret, nie mając gdzie mieszkać, zamieszkał w budzie dla psa w schronieniu.

Dwa dni po tych wydarzeniach Łyżki pomogły Babci Jadzi rozprawić się z mężczyzną znęcającym się nad zwierzętami, a także przypadkiem spalili szalonego burmistrza miasta urządzającego ognisko z bezdomnych.

Następnego dnia Mich, uważając, że muszą poszerzyć swoje horyzonty, zaproponował znalezienie szybkiego pojazdu latającego, którego mogliby użyć do podróżowania po Łyżlandii i szybkiego odpowiadania na wezwania ludzi w potrzebie. Panzer najpierw uważał ten pomysł za chybiony, gdyż zrozumiał, że póki co są ograniczeni tylko do ich miasta, jednak zmienił zdanie, gdy otrzymał wiadomość od niejakiego Spectre, który powiedział mu, gdzie może znaleźć nowoczesny śmigłowiec. Łyżki zdecydowały się na zakupienie trzech biletów na pociąg do Evochaos, miasta leżącego bardzo blisko ich celu, nie myśląc o tym, kim była ta tajemnicza osoba, skąd o nich wiedziała i czy nie prowadziła ich w pułapkę.

Kilka godzin przed wyjazdem do Evochaos dom Łyżek został odwiedzony przez otyłego mężczyznę o imienu Oswald Grubasew eskortowanego przez policję, który nakazał im opuścić mieszkanie, które sam im sprzedał. Policja dała im 10 dni na wyprowadzenie się. Członkowie byli zszokowani tym, co się stało - stracili i całe oszczędności, i miejsce do życia. Na ich szczęście ich rozmowa została usłyszana przez Marché, francuzkę o wielkim sercu i wiedzy. Dowiedzieli się od niej, że był on prawdopodobnie ministrem zdrowia Gałganii, lecz zamiast zajmować się swoimi obowiązkami wolał wyłudzać pieniądze od ludzi przez sprzedawanie im posesji w całej Gałganii, a następnie nieprawnym odbieraniu ich i ponownym sprzedawaniu. Zdecydowali oni, że zaraz po zdobyciu śmigłowca się nim zajmą. Kilka godzin później Panzer, Mich i Zomb byli w drodze do Evochaos.

Kiedy dotarli na miejsce zostali oni powitani przez Krzaczkową Świnkę, brodatego mężczyznę, który nigdy nie ściągał swoich okularów przeciwsłonecznych. Zmusił ich do brania udziału w jego wycieczkach autobusowych poprzez zawalenie wszystkich wyjść z miasta i groźbą wrzucenia ich do jeziora. Odbywały się zawsze o godzinie 6 rano i trwały do 22 wieczorem, co uniemożliwiało Łyżkom wykonanie swego zadania. Na szczęście Panzerowi udało się dowiedzieć o tajnym składzie głowic nuklearnych przetrzymywanych na 9 piętrze wieżowca KŚa w centrum Evochaos i zagroził mu wysadzeniem ich w powietrze w wypadku dalszego zmuszania ich do brania udziału w wycieczkach. KŚ, błagający o litość, puścił ich wolno, lecz ostrzegał ich przed wchodzeniem na pustynię, gdzie bazę miała nieznana militarna organizacja. Łyżki zignorowały jego ostrzeżenia i udały się tam wykraść maszynę. Po udanej "infiltracji" obozu trójce nastolatków udało się dostać do śmigłowca, po czym naszła ich myśl, że żaden z nich nie umie latać. Uratował ich sam Spectre, który okazał się jednym z członków tej organizacji, jednak odmówił udzielenia jakichkolwiek informacji o niej lub o sobie. Z jego pomocą powrócili oni do miasta Evochaos, gdzie otrzymali klucze od Spectre'a do opuszczonego, lecz małego apartamentu. Powiedział im on, że w wypadku zagrożenia mogą do niego zadzwonić, a on przybędzie im w odsieczą, po czym odleciał w nieznanym kierunku. Po zbadaniu mieszkania znaleźli tajemnicze zlecenie od nieznanej osoby, która powiedziała im, by pozbyć się brodatego faceta mieszkającego nad jeziorem. Niewiele myśląc zdecydowali się je zaakceptować. Po przybyciu pod dany adres nastolatkowie nie spotkali nikogo poza Lime Scoutem, agresywnym 16-latkiem z setkami godzin w Countered Struck'a i nabitą dwururką. Udało im się od niego dowiedzieć czegoś ważnego - USA zatrudniło go do wsparcia ataku na Albanię, który miał nastąpić już za dwa dni. Widząc to jako wspaniałą okazję do uratowania wielu ludzi i zdobycia sławy, trójka przyjaciół udała się do Littletown z pomocą śmigłowca pilotowanego przez Ocelota.

Na miejscu zdecydowali się ostrzec ludzi przez zbliżającym się atakiem. Niestety, po wielu godzinach spędzonych na próbach ostrzeżenia Littletown okazało się, że nikt nie zwrócił na nich uwagi poza dwójką braci: Janusz i Hedge. Łyżki były gotowe do powrotu do Serealii, gdy okazało się, że USA rozpoczęło atak wcześniej niż planowano. Panzer zebrał grupę mieszkańców, których razem z innymi odeskortowali poza miasto przez kanały, walcząc po drodze z amerykańskimi żołnierzami. Po udanej ucieczce Mich wraz z Panzerem zdecydowali się przyjąć braci Janushów do Łyżek, widząc w nich wielki potencjał. Po jakimś czasie Ocelot powrócił i z zamiarem przewiezieniał całej piątki z powrotem do Serealii.

Po drodze zadzwonił do nich Kret, który skierował ich do nieznanego miasteczka niedaleko ich punktu docelowego. Na miejscu odkryli, że w tym miasteczku znajdował się bunkier należący do Grubasewa i lojalnych mu ludzi. Janusz i Hedge wyruszyli, by zinfiltrować bunkier i sprawdzić, czy nie znajdą tam Oswalda albo czegoś, co pomogłoby im się go pozbyć i zachować swój dom. Ich umiejętności infiltracyjne okazały się być dość przeciętnymi, jednak udało im się wejść do bunkra, znaleźć walizkę z dokumentami należącą do właściciela budynku i uciec bez strat własnych.

Z powrotem w mieście kolczatka odszyfrowywała tajne informacje z walizki, kiedy reszta zajmowała się mniejszymi zleceniami. Janusz poznał wtedy Sapphire, nieśmiałą dziewczynę podróżującą do Locality do swojego "opiekuna", a w radiu co chwila było słychać niejakiego Winstona, celebrytę z Cebulandu, który zniesławiał organizację, nazywając ich "mordercami" i "przeciwnikami pokoju". Po upływie kilku dni kolczatce udało się przeczytać wszystkie dokumenty i je skopiować. Kopię wysłał do ambasady USA wraz z bombą, która zniszczyła budynek i zabiła wielu ważnych urzędników. Zmusiło to USA do wycofania się z rejonu i doprowadziło do ogłoszenia niepodległości Serealii.

Sukces Łyżek był wielki, jednak nie mieli czasu na odpoczynek, gdyż zostali wezwani do Locality, by wypełnić dość dziwne zlecenie. Niedługo po przybyciu zostali zamknięci w opuszczonym budynku przez burmistrza miasta, który starał się ukryć eksperymenty prowadzone w podziemiach miasta. Mimo tego Łyżkom udało się uciec przez kanały, odnaleźć laboratorium, wykraść tajne dane dotyczące eksperymentów z użyciem Cyberianu, które były prowadzone przez Coacha, a następnie pokonać i jego samego.

Z powrotem w Serealii grupa ponownie spotkała się z Sapphire, która okazała się być "obiektem testowym" Coacha. Powiedziała im o jego nadludzkich siłach, wliczając w to możliwość ożywiania się, i poprosiła o możliwość dołączenia do Łyżek, by upewnić się, że nikt już nie ucierpi z jego powodu. Panzer zgodził się na przyjęcie jej, a wieczorem tego samego dnia wszyscy zebrali się przy stole wigilijnym.

3 i pół roku później, po zdobyciu przeogromnej sławy mimo ciągłych starań Winstona, Panzer został zaproszonu na spotkanie do Century Plaza, miasta w Brunspec, w którym miał porozmawiać z bogatym biznesmanem na temat współpracy. Biznesmen ten okazał się być Moonmanem, głównym przewodniczącym New Justice, czyli organizacji terrorystycznej chcącej przejąć władzę nad światem. Panzer odmówił dołączenia, co wywołało jawne niezadowolenie ze strony lidera NJ9 i zakończyło się wezwaniem snajpera, który miał pozbyć się głowy Łyżek. Mimo usilnych starań terrorystów, Wiktorowi udało się uciec na pokładzie Clearsky.

Akt II Edytuj

Po drodze do Serealii Ocelot otrzymał wiadomość, że Bigcity zostało zaatakowane przez KŚa , który był przejęty przez NJ9. Zabierając po drodze drużynę udali się tam, by spotkać się z chaosem na ulicach i ogromną ilością ludzi kontrolowanych przez Pana Blimpa, majora wojsk New Justice. Łyżkom udało się uratować sytuację i uwolnić KŚa spod kontroli terrorystów. Niestety, po drodze uwolnili też osobę zwącą się Pan P, który twierdził, że należał do elity "tych dobrych". Wydarzenie to nazwano Operacją Waszyngton.

Z powrotem w Serealii okazało się, że ludzie chwalą tylko Micha za całą misję i zdecydowali się postawić mu pałac w Berlinie. Doprowadziło to do mniejszych nieporozumień wśród członków i tymczasowego wyjazdu Micha, który chciał obejrzeć swoją nową rezydencję. Mimo tego wszyscy kontynuowali swoje codziennie aktywności, a do organizacji dołączyli też Ryan, wojskowy z USA, który został wyrzucony z wojska za niesubordynację oraz Diego, poważny młodzieniec niewielu słów.

30 lipca kryjówka Łyżek została zaatakowana przez połączone siły NJ9 i policji dowodzonych przez kapitana Ackermana, którzy planowali znisczyć organizację raz na zawsze. Grupie udało się wyjść bez szwanku, jednak ich schronienie zostało zniszczone. Łyżki zdecydowały się polecieć do Berlina, gdzie szukaliby schronienia w nowo wybudowanym pałacu. Kilku z nich dotarło do miasta, niektórzy zgubili się w lesie i zostali schwytani przez NJ9. Ocalali spotkali w mieście Micha, który niechętnie się zgodził na ich pobyt w "jego" mieście. Kilka dni po ich zakwaterowaniu Ocelot odnalazł tajną bazę New Justice, w której więziony był Kret. Grupa udała się tam, by uwolnić ich towarzysza, co im się udało mimo kilku przeciwności, a także odnaleźli tam wyłączonego białego robota nieznanego pochodzenia. Po powrocie do pałacu i przeanalizowaniiu sytuacjii stwierdzili, że nie mogą narażać miasta na atak ich przeciwników, więc zdecyodwali się ponownie wrócić do Serealii.

Z powrotem w swoim mieście, grupa odbiła swoje schronienie z rąk policji. Pozwoliło im to na kontynuowanie swojej "pracy" i na wypełnianie zleceń. Na ich nieszczęście, podczas wypełniania jednego z nich Sapphire została schwytana przez wychudzonego i lekko zmutowanego człowieka w podziemiach miasta, jednak jej przyjaciołom udało się ją ponownie uratować. Nieistety została ona lekko ranna, a z powodu braku szpitala w mieście została przeniesiona do Rashkinska, by tam "odpocząć".

Po jakimś czasie okazało się, że Mich został władcą świata w każdym kraju Łyżlandii poza Cebulandią i Socjalistycznym Kapitalizmem. Wyrzekł się on swojej przynależności do Łyżek, co spowodowało wielkie oburzenie ze strony jego przyjaciół, a w wyniku ich pochopnych działań Kret został aresztowany, Zomb wrócił do domu, a Ryan opuścił Łyżki. Po tej serii wypadków Panzer zdecydował się rozwiązać organizację, po czym powrócił do Rosji, by kandydować na prezydenta. Jedynymi osobami pozostałymi w Serealii byli Janusz, Hedge i Diego wraz z robotem zwanym Arctic, którego zdołali aktywować. Od tego momentu Łyżki przestały oficjalnie istnieć. Chcąc przynajmniej pożegnać się z całym zespołem, trójka przyjaciół i Arctic pojechali do Rashkinska szukać Sapphire.

W rosyjskim mieście udało im się znaleźć ich przyjaciółkę w szpitalu. Łyżki chcieli zabrać ją ze szpitala do jakiegoś ustronnego miejsca, jednak zostali zatrzymani przez Winstona, który został poinformowany przez swojego przyjaciela, że w tym miejscu znajduje się "jeden z członków Łyżek" i chciał przeprowadzić z nim wywiad. Hedge i Diego podali się za członków KGB i skłamali, że Sapphire znajduje się gdzie indziej, ocalając się od możliwości przypadkowego "wsypania się". Następnie użyli opuszczonego budynku niedaleko szpitala jako swojej kryjówki i powiedzieli dziewczynie o swojej sytuacji i rozwiązaniu organizacji. Podczas rozmowy ich schronienie zostało odnalezione przez KGB, którzy dokonali aresztowania na grupie i przewiozła ich do komisariatu. Spotkali tam Panzera, który był blisko swojej prezydentury, a on, rozpoznając swoich nie tak dawnych przyjaciół, puścił ich wolno i poprosił o towarzyszenie im do Forka, gdzie miały się odbyć wybory,

Po przybyciu do Forka grupa zauważyła dziwne światła w zamku, w którym miało odbywać się posiedzenie. Grupa ex-Łyżek udała się tam i spostrzegła, że NJ9 urządziło tam zasadzkę i chcieli wyeliminować wszystkich potencjalnych liderów państw. Grupie udało się wyeliminować zagrożenie i wybory odbyły się, a władza nad Rosją została przekazana Panzerowi, USA Pepsimanowi i Zombolandią Zombowi. Gałgania i Brunspec zostały włączone do USA, które od tego momentu nazywało się Bowl United States. Panzer również zmienił nazwę Rosji na NSU. Po tych niebezpiecznych wyborach grupa spotkała się z Rumcajsem, Forkogrodzkim kapitanem okrętu i wynajęli jego okręt by udać się bardziej na zachód i znaleźć nowy dom.

W połowie drogi ich statek rozbił się w okolicach miasta Apokalipsa, które swoją nazwę otrzymało z powodu zbombardowania go kilkoma KŚówkami przez USA. Musieli tam zebrać części, by naprawić swój statek. Po kilku dniach poszukiwań natknęli się oni na tajemniczy bunkier, w którym zostali pojmani przez członków dość nowej organizacji HAXOM, a następnie zaprowadzeni do ich "szefa". Okazało się, że przywódcą był KŚ, który pamiętał swoich dawnych przyjaciół, uwolnił ich i nawet zaproponował dołączenie do jego organizacji, na co drużyna się zgodziła.

Świnka w ramach "wdzięczności" dał Łyżkom pokój hotelowy na Florydzie, gdzie mogli w spokoju zamieszkać, lecz także być w pobliżu samej Apokalipsy i być gotowymi na jego wezwania. Niestety, z powodu charakteru Diega zostali wyrzuceni z hotelu, jednak niedługo po tym spotkali Ellisa, dziennikarza chcącego pozbyć się przestępców z miasta, który dał im nowy dom w zamian za wykonanie kilku zleceń, wliczając w to pozbycie się rosyjskiej mafii z Miami. Kiedy wszyscy wykonywali swoje zadania, Sapphire spotkała się z nieznanym człowiekiem, który opowiedział dziewczynie o jej rodzinie, którą uważała za zmarłą. Okazało się, że jej matka żyje, tylko stała się potworem, a ojciec został zmuszony do opuszczenia jej rodziny. Następnie przekazał jej, że będzie w stanie "uratować świat" i zabić Coacha, jednak będzie musiała przyjąć w siebie wielkie ilości Cyberianu, i że nie ma dla niej innej drogi, gdyż jest to jej przeznaczenie. Mimo to Sapphire nie zgodziła się na propozycję człowieka, twierdząc, że nie ma czegoś takiego jak "przeznaczenie". Jednak ku jej zdziwieniu okazało się, że Coach sądzi inaczej i pojawił się w Rashkinsku, gdzie planował sterroryzować miasto podczas świąt. Grupa udała się tam i pokonała cybermaga, jednak wiadome było, że jeszcze powróci.

Następnego roku, 10 września 2004, Ackerman zorganizował małą grupę agentów NJ9, którzy wkradli się do Florydy, a następnie zaskoczyli Łyżki, otwierając do nich ogień bez uprzedzenia. W wyniku walki Diego został zabity, a Sapphire porwano do sekretnej bazy w Koldlandzie. Janusz i Hedge z pomocą Ocelota polecieli do Demokratycznej Demokracji, kraju, w którym według ich pilota mógł się znajdować Szefo, inteligentny, lecz trochę dziecinny naukowiec, który mógł pomóc znaleźć dziewczynę, a także przywrócić Diega do życia. Po przybyciu do City 8 grupie udało się spotkać z Rebelem Mniejszym, który pokazał im prowadzącą przez kanały drogę do zruinowanego domu Szefa. Naukowiec obiecał im pomóc, jeśli oni zabraliby kontener pełny cyberianu z jego starego pałacu postawionego przez NJ9 jako "dowód wdzięczności" za współpracę. Cheffoau został jednak wyrzucony z tego miejsca po tym, jak przestał dla nich pracować, a wszystkie jego przynależności tam pozostały. Po udanej infiltracji pałacu bracia Janush wypełnili zlecenie Szefa, a on całkowitym przypadkiem zdołał ożywić Diega. Niestety, okazało się, że nie wie nic o Sapphire, lecz skierował Łyżki na Big Island, gdzie mógł znajdować się ktoś, kto byłby w stanie im pomóc.

Na wyspie natknęli się na nieznane potwory, które okazały się być mutantami cyberianowymi, czyli "efektami ubocznymi" eksperymentowania cyberianem na żywych organizmach. Oprócz tego natknęli się na Pałownika, agenta NJ9, z którym stoczyli walkę. Po zwycięstwie Łyżek Pałownik zgodził się na współpracę pod warunkiem, że otrzyma on nowy rodzaj cyberianu wytworzony przez jego organizację. Nie mając innego wyboru, drużyna udała się tam i zdołała zdobyć nieco zmodyfikowanego pierwiastka, który zmienił Pałownika w mutanta. Przed przemianą powiedział im jednak lokalizację Sapphire, co pozwoliło grupie na podjęcie akcji ratunkowej.

Po kilku dniach infiltracji bazy Łyżki zdołały uratować Sapphire, a także jednorazowo pokonać Pepsimana. Oprócz tego w ich szeregi wstąpił Lukash Strangleson-Hertz.

Następne dwa lata Łyżki kontynuowały wypełnianie zleceń HAXOM bądź Ellisa. Wszystko wydawało się być spokojne, jednak w grudniu 2006 roku Floryda została zaatakowana przez Coacha, którego zamiarem było wywabienie Łyżek ze swojej kryjówki. Zdołał on śmiertelnie ranić Hedża i ogłuszyć Diega, a następnie próbował dobrać się do "swojej córci". Sapphire jednak nie stała bezczynnie i zdecydowała się walczyć. W przypływie gniewu odkryła w sobie cybermoce, których użyła do przepędzenia Coacha z miasta. Ellis, widząc całą sytuację, zdecydował się spalić swoją "przykrywkę" i wyciągnął broń z zamiarem postrzelenia reszty Łyżek. Nie udało mu się to, a umierając zdradził swoim niedawnym przyjaciołom, że cały czas pomagali oni NJ9 pozbywać się ich przeciwników. Po wszystkim Kret przerzucił pamięć Hedża na dziwną "latającą puszkę", a on używał tej formy, by bezkarnie obrażać Sapphire.

Kilka dni przed świętami grupa udała się do Littletown by spotkać się z Marcinem, faktycznym władcą Albanii, który obiecał załatwić Łyżkom nowe ciało dla Hedża. Okazało się jednak, że za tę przysługę liczył sobie 30.000 Łyżmarek. Nie posiadając takich funduszy, grupa udała się na Big Island, wyspę Pałownika, by szukać tam skarbu, którego mogliby użyć do zarobienia tej ilości gotówki. Udało im się odnaleźć ten skarb, a także poznać Monikę Doki Doki, jedną z agentek NJ9, która została pozostawiona przez jej "pracodawców" na wyspie po tym, jak Pałownik stał się mutantem i Moonman zdecydował się"opuścić" wyspę. Monika powiedziała im, że Grubasew wciąż żyje, a siły NJ9 wracają na wyspę, by pozbyć się mutantów, dzięki czemu Łyżki mogły się ewakuować na czas.

Z powrotem w Albanii zdołali odbudować Hedża, a następnie powrócili na Florydę. Następne 6 lat spędzili na wypełnianiu zleceń, w tym jedno polegające na ratowaniu mechanika Emmy Wagner, która nie mogła sobie poradzić z policją Demokratycznej Demokracji, która chciała zamknąć jej garaż. Po upływie 6 lat, w maju 2012 dowiedzieli się o napadzie 2 osób na francuskie miasto Dole. Łyżki zareagowały i udały się na miejsce, by rozpocząć śledztwo.

Na miejscu zastali tylko martwe ciała wojska Zombolandu i Goblina, agenta HAXOM, który również zdecydował się poprowadzić śledztwo. Po przepytaniu ludzi w okolicy doszli do wniosku, że jednym z podejrzanych mógł być Mich, ten sam, który zniknął ponad 10 lat temu. Grupa rozdzieliła się, by przyspieszyć poszukiwania, a Goblin i Diego udali się do pobliskiego miasta Aftermath.

Na miejscu zastali ludzi, którzy pomogli im namierzyć ostatnią lokalizację Micha. Kiedy dotarli na miejsce, okazało się, że było to laboratorium Biotech, korporacji zajmującej się badaniem cyberianu. Diego popisał się swoją wiedzą o tym pierwiastku, co wzbudziło podejrzenia u Goblina, który zaczął go posądzać o bycie agentem NJ9. Niedługo potem przyleciał KŚ, który chciał dokładnie sprawdzić tę bazę. Na ich nieszczęście wpadli oni w zasadzkę NJ9, w której Diego i KŚ zostali pojmani i przewiezieni do więzienia w Nowym Jorku.

W więzieniu byli przesłuchiwani przez Harolda Blimpa, jednak nie udało mu się ich złamać. Był on gotów ich zabić, jednak zanim zdołał to zrobić, budynek został zaatakowany przez Micha i Emmę, którzy dowiedzieli się od Ocelota o miejscu przetrzymywania ich starych przyjaciół. Harold zdołał uciec, tak samo jak i reszta więźniów. Kiedy myśleli, że już po wszystkim, nieznany głos poinformował ich o tym, że po drugiej stronie rzeki znajduje się Goblin... Który chciał wysadzić miasto w powietrze za pomocą KŚówki, sądząc, że zabije to Blimpa. Grupie udało się do niego dotrzeć, lecz gdy chcieli go przekonać, by nie detonował bomby, stwierdził on, że Łyżki muszą współpracować z NJ9. Doprowadziło to do długiej walki, która zakończyła się uruchomieniem dziwnego urządzenia na dachu więzienia, co osłabiło Goblina i zmusiło go do kapitulacji. Po wszystkim grupa musiała się ewakuować, gdyż pojawił się Pepsiman z zamiarem pozbycia się swoich rywali.

Z powrotem na Florydzie grupa przedyskutowała niedawne wydarzenia. Ich posiedzenie zostało przerwane przez Bepismana, który zaoferował wyszkolenie Sapphire, by pomóc jej opanować swoje moce. Po tym wydarzeniu zdecydowano rozwiązać Łyżki i ukryć się przed NJ9, szczególnie, że opinia publiczna nie polepszała się, a HAXOM zaoferował im spokojne życie w różnych zakątkach globu.

Był to koniec Łyżek, przynajmniej na ten moment.

Akt III Edytuj

Akt III rozpoczyna się 9 września 2018 roku. Diego i Emma wiedli normalne życie bez jakichkolwiek przygód w Evochaos. Niestety, tego dnia niektórym urzędnikom z BUS udało się odnaleźć kartkę zawierającą listę wszystkich byłych członków Łyżek. Zmusiło to Diega do działania w obawie przed możliwym aresztowaniem, gdyż sława Łyżek drastycznie spadła przez te 6 lat. Wraz ze swoją przyjaciółką udało im się wedrzeć do hotelu i zabrać listę do swojego domu. Niestety okazało się, że policja nie była głupia i podążyła za nimi do domu, gdzie próbowali dokonać aresztowania. Zostali powstrzymani przez Angel, która poinformowała ich o możliwym ataku Cebulandu na Łyżlandię i konieczności przywrócenia Łyżek do stanu gotowości.

Poznanie Angel, powrót do Serealii, sprawa sądowa z Goblinem, Januszem i Hedżem. Winston dołącza też.

Hotel 13, odkrycie różnych wymiarów.

Wyruszenie do Nowego Jorku by znaleźć Sapphire i Ocelota, spotkanie Simona LeFay (ojca Sap), śmierć Hedża.

Odbudowa Hedża i jego "apeshit mode", ucieczka na Big Island.

Powrót do City 8, wyzwolenie Zomba od NJ9, lot do Rashkinska.

Wielkie spierniczenie sytuacji w Rashkinsku przez, ehem, niektóre osoby, odnalezienie rezydencji Panzera.

Lot tam, zabranie Pocera, armia Hedżów powraca.

Zawirusowanie komputera Kreta, namierzenie bazy NJ9.

Szturm na bazę, wykradnięcie jeszcze większego statku, lot w kosmos.

Odkrycie dziwnych beczułek zamieniających ludzi w zombie, statek wybucha, Ryan staje się stworem dziwnym.

Lot do zagazowanego Forka, przechwycenie nieznanego urządzenia.

Rozmowa z szefem na temat tego urządzenia.

Spotkanie się z ECHO i współpraca z nimi.

Wypad do Necroforest i walka z HAXOMem.

Powrót, złapanie Hedgebota, dowiedzenie się jak naprawić Hedża prawdziwego.

Znalezienie statku, naprawienie Hedża

Zabranie KŚa

Diego się zjarał w ognisku

Cebuland wysadził Florydę w powietrze

Franka zamordowali

Tutaj Goblin pojechał do Kasyna, by wypełnić zlecenie, a w międzyczasie je okradł i go policja goniła

Tutaj kupili Cyberian 6969

Wyprawa do Koldlandu, zebranie Cyberianu z kopalni, natknięcie się na inny generator

Wytłumaczenie kilku pierdół, wyprawa do Locality, by ogarnąć labo Coacha

Druga wyprawa do Koldlandu po więcej Cyberianu, NJ9 nazywa Jill szefową, znalezienie pozycji Pocera

Uwolnienie Pocera, powrót do Serealii

Zrzucenie Coachowi generatora na łeb i zabicie go w Locality

Wyjazd na Bałkany i poszukiwanie więźniów, Hedge rushuje mapę

Downpour, Ackerman, Jill i Żenua

Kasyno, Grubasew itp

Kamczatka, porwanie Łyżek itp, Angel dołącza do NJ9, bo szukają emitera

Szukanie lokalizacji Diega w New Exton przez NJ9 i Angel

Problemy finansowe Łyżek i rabowanie banku w New Exton

Berlin, znalezienie i śmierć Diega

Opowieść Kreta o Krocie (spinoff)

Najazd Cebulandu na Serealię, ucieczka do New Exton

Wyjazd do Nowego Jorku, zabicie Gollumów

Powrót do Serealii i walka o nią

Powrót na Kamczatkę, random shit, Cukier zostawił Panzera i Angel bo tak

Głosowanie na prezydenta, centrum propagandowe Cebulcity

Latanie po wymiarze bez Cebulandu

Mich opowiada o Hansie (spinoff)

#DANE ZASTRZEŻONE#

Członkowie Edytuj

Przyjaciele - nie są członkami Łyżek, jednak pomagaja im na różne sposoby, świadomie bądź nie.

Osoba Opis Wyposażenie Data
Panzer Profesjonalista, założyciel Łyżek i były informator NKWD. Pistolety maszynowe Założenie Łyżek
Mich Sarkastycny Zombolandczyk żądny sławy i pieniędzy. Karabiny Maszynowe Założenie Łyżek
Zomb Członek rodziny Zombowiczów i następca tronu szukający przygód. Rewolwery Założenie Łyżek
Hedge Dowcipny nauczyciel z uniwersytetu Littletown, brat Janusza. Strzelby 1 bitwa o Littletown
Janusz Dowcipny nauczyciel z uniwersytetu Littletown, brat Hedge'a. Karabiny szturmowe 1 bitwa o Littletown
Sapphire Nieśmiała kobieta szukająca sprawiedliwości po doświadczeniu eksperymantów przeprowadzanych przez jej opiekuna. Karabiny Snajperskie Podziemia Locality
Ryan Pacyfistyczny ex-żołnierz z duszą artysty poszukujący ukojenia. Karabiny wyborowe Operacja Waszyngton
Diego Poważny i tajemniczy były członek NKWD ścigany przez swych pobratymców. DMRy Operacja Waszyngton
Krzaczkowa Świnka Człowiek o wybuchowym arsenale i temperamencie, który wyrwał się spod kontroli New Justice. Materiały wybuchowe Operacja Waszyngton
Arctic Cyber 2 generacji odwdzięczający się Łyżkom za ich czyny. Wytłumione pistolety Wolfsschanze
Angel Rekonstruktorka Łyżek wierząca w możliwość zmiany świata na lepsze. Karabiny bojowe Rekonstrukcja
Emma Mechanik samochodowy z Demokratycznej Demokracji. Karabiny szturmowe 1 Odbudowa Hedga
Goblinowski Francuski najemnik, który spędził wiele lat pracując dla FBI jako podwójny agent. Pistolety bojowe Sprawa sądowa w Serealii
Stefan (?) Członek rodziny Zombowiczów, który pewnego dnia zaginął bez śladu i powrócił lata później jako Cyber. Strzelby Nieznane
Winston Celebryta z Cebulandu z wielką wiedzą strategiczną. Wytłumione pistolety Rekonstrukcja
Jill Kobieta z amnezją wspierająca Łyżki dla nieznanych celów. Pistolety Wyjazd Panzera