FANDOM

Cebulandia
Cebulandia
Jesteśmy najlepsi!!!
Stolica CebulCity
Populacja 25 Milionów
Głowa Państwa Czing-Ciangciong Pingpong
Waluta Cebulle
Służby porządkowe Policja Cebulandii
Służby Specjalne CSS
Terytoria Zależne wg Cebulandii - cały świat wg reszty świata - nic

Cebulandia, wyspiarski kraj Łyżlandi położony w archipelagu Wysp Świętego Piernika. Od 19.12.1609 niepodległy kraj, przedtem terytorium zależne od Zombolandu, wyzwolone przez plemię Beniowitów.

HistoriaEdytuj

Pierwsi osadnicy, zwani Cebulami osiedlili się tu przybywając z Zombolandii około V wieku ne. Uformowali oni państwa-miasta, które zostały podbite przez Cesarstwo Kysów, dowodzone przez Sułtana Zomba XXVIII, w roku 1300. W roku 1609, nastała wojna domowa, z Baronem Ryszardem Kaszaną, namiestnikiem Cesarza Zomba CLXXXVI a przywódcą buntowników, Kindziukiem. Kindziuk przewodził plemieniem Beniowitów, radykalnych, choć niezbyt inteligentnych ludzi-wiewiórek (znaczy to byli ludzie, co myśleli że są wiewiórkami) no i wygrali, bo nowy Cesarz, Zomb CLXXXVII stwierdził, że nie chce marnować hajsu na jakieś wyspy Św. Piernika. 19.12 1609 Cebulandia ogłosiła niepodległość.

Po śmierci Kindziuka, władzę objął Von Genowef. Nauczył on Beniowitów i Cebule, że jednak nie są wiewiórkami i że warto jeść bułki z masłem, a nie z chlebem. Został on jednak zabity, a na jego miejsce wszedł zabójca, Łukasz. Niestety ten udusił się podczas pasowania, zdobywając przezwisko Łukasz Dusi.

Potem nie działo sie nic ciekawego, aż do roku 1950, kiedy władzę obejmuje Bing-Bong Pingpong, z rodu Sztrzeszczekrzów. Stwierdził on, że walić system, robimy kraj nieprzyjazny wszystkiemu.

Tak jest do teraz.

No co?

W 1952 Demokratyczna Demokracja chciała ich napaść ale polegli w Bitwie o półwysep Huzio, gdzie 1 cebulandzki myśliwiec zmiótł pół floty Demokracji.

Cebulaki i ich życie codzienneEdytuj

Obywatele Cebulandii to w sumie nie wiadomo jak żyją, nikt z tamtąd nie uciekł, a wycieczek nie organizują.

Podobno jest słabo.

CebulCityEdytuj

Stolica Cebulandii. Dosyć rozbudowana. Puste ulice, kamerki wszędzie. Nawet znośnie.

O innych miastach wiadomo niewiele.

Znane osobistościEdytuj

Czing-Ciangciong Pingpong - władca

Winston Pinnochio - uciekinier i członek GNŁ

Desu Desu - jedyny pilot i as Cebulandii

Franciszek Duz-Ah - taki jeden policmajstodozer

Cebulandia w obiektywieEdytuj