FANDOM

Demokratyczna Republika Gałganii - państwo leżące w centrum Łyżlandii. Graniczy z BUS, Brunspecem, NSU, ZDR i Zombolandią Federalną. Charakteryzuje się gospodarką opartą na rolnictwie (głównie kartofle) i prawie nieograniczoną wolnością, przez co kraj ten stał się bezpieczną przystanią dla przestępców, dziwaków i wygnańców.

Historia

Gałgania powstała w roku 1796 podczas powstania niewolników, którzy zbuntowali się przeciw wyzyskującym Ciupcianom. Głową rebelii był Paweł Kulczyk, który później objął władzę nad nowo powstałym państwem, którego nie wiedział, jak nazwać. Kilka dni po powstaniu został odwiedzony przez staruszkę Ciupciankę, która nazwała go "niegrzecznym gałganem". W ten sposób powstało państwo, w którym każdy był wolny i mógł robić co chciał, czyli Wolna Gałgania.

Niestety, w roku 1799 Paweł zorientował się, że ten ustrój doprowadził tylko do anarchii po tym, jak jego dom został spalony przez kilku znudzonych bezdomnych. Wprowadził wtedy kilka zasad ograniczających wolność i zmienił nazwę na Demokratyczną Republikę Gałganii. Mimo wszystko wciąż posiadał wiecęj wolności niż wszystkie inne kraje razem wzięte, więc saldo migracji było wyjątkowo wysokie.

Nowa Historia Edytuj

Akt I Edytuj

W roku 1995 Gałgania została zaatakowana przez USA, które chciało rozszerzać swoje terytoria. Nie posiadając zbyt wielkiego wojska, kraj musiał skapitulować po kilku dniach walk. USA wprowadziło swoje rządy i zniewoliło państwo, zmuszając ich do eksportowania wszystkich swoich dóbr do okupanta.

W 1997 roku agent NKWD, Panzerow, przypadkiem spowodował małą bitwę między USA i Rosją, którą nazwano "incydentem w Gałganii". Doprowadziło to do wojny między mocarstwami, zwolnienia Panzera z NKWD i powstania Łyżek. Miesiąc później nowo powstałej organizacji udało się pozbyć Oswalda Grubasewa z rządu Gałganii, co doprowadziło do wyzwolenia Serealii.