FANDOM

Incydent w Gałganii - wydarzenie z połowy listopada 1997 roku.

Opis wydarzenia Edytuj

18 listopada 1997 roku Wiktor Panzerow, informant NKWD, udał się na miejsce spotkania z FBI, by dokonać wymiany informacji w ramach paktu USA-Rosja. Przechadzając się ulicami Gałgańskiego miasta, widział on różne okrucieństwa, których dopuścili się Amerykanie okupujący miasto. Zajmował się wymianą informacji od dwóch lat i zawsze ignorował te widoki, jednak tego dnia na własne oczy zobaczył, jak sierżant Curfew przygotowywał się do spalenia budynku wraz z jego mieszkańcami. Chcąc go powstrzymać, Wiktor wdał się z nim w bójkę, którą wygrał. Następnie był zmuszony uciec od sierżanta, który był po wszystkim tylko oszołomiony i jego oddziału. Po dotarciu do ambasady USA, gdzie miał się spotkać z Tanglesonem, agentem FBI, ponownie napotkał się na okrutnego sierżanta, który chciał zastrzelić agenta NKWD. Panzer był w stanie wysłać wiadomość o pomoc i siły Rosjan przybyły w ciągu kilku minut od wezwania z bronią w ręku. Zakończyło się to strzelaniną w ambasadzie i śmiercią kilku żołnierzy amerykańskich, w tym Curfewa i Tanglesona. Po wszystkich Kobrachew, komisarz nadzorujący Wiktora wyrzucił informatora z NKWD, mówiąc, że to i tak łaskawe traktowanie. Po całym incydencie Panzer zdecydował się stworzyć organizację o nazwie Łyżki, która by miała chronić ludzi cierpiących w wyniku wojny.