FANDOM

Infiltracja - typ misji wykonywany przez Łyżki. Proces infiltracji polega na cichym bądź głośnym wejściu do danego miejsca, wykonania celu i jak najszybszego wyjścia. Oskryptowane jak cholera. Większość zleceń wymagających infiltracji posiada bardzo wielkie znaczenie i musi zostać wypełniona przed upływem czasu, którego na szczęście zazwyczaj nie brakuje.

Mechaniki

Proces

Znalezienie celu infiltracji

Infiltracje najczęściej "znajduje się" poprzez otrzymywanie zleceń, lecz czasem są uzasadnione wyborami w RPku bądź fabułą. Szansa na infiltrację przez zlecenie jest wyjątkowo niska.

Infiltracja

Rozpoczęcie infiltracji wymaga podróży na daną mapę (np. Stateline). Następnie należy zlokalizować obiekt, do którego należy wejść i przeszukać, by zlokalizować cel. Po drodze można napotkać blokady, np. zamknięte wytrzymałe drzwi. By pozbyć się danej blokady należy wykonać zadanie, które by to umożliwiło, np. znaleźć kod do danych drzwi. W wypadku przerwania infiltracji (dobrowolnym lub przez krytyczne zranienie wszystkich członków) postęp przebytych blokad jest zapisany, czyli nie trzeba się ich ponownie pozbywać. Po przebyciu przez wszystkie blokady dociera się do "celu" który należy ukraść. Jeśli infiltracja przebiegła w sposób cichy, cel będzie można zabrać od razu, jednak włączy to alarm i zakończy infiltrację. W wypadku głośnego wejścia trzeba będzie opuścić teren i powrócić następnego dnia (chyba, że sama infiltracja przebiegła pod koniec terminu, w tym wypadku trzeba wypełnić dodatkowy cel).

Podczas infiltracji można szukać "znajdziek", czyli różnych obiektów dających pieniądze lub bronie dla Łyżek. Są zazwyczaj umieszczone niedaleko głównej ścieżki, co zachęca do eksploracji.

Zakończenie infiltracji

W wypadku obiektu

Po znalezieniu i zabraniu celu czas na ucieczkę - należy zabrać cel (np. walizkę) na dane miejsce na mapie, zaczekać na pojawienie się drona cargo, a następnie ewakuować się na punkt spawnu. Od tego momentu skradanie się jest niemożliwe, a przeciwnicy będą cały czas z tobą walczyć. Ucieczka wraz z celem pomyślnie kończy infiltrację.

W wypadku osoby

Po namierzeniu osoby będącej celem zlecenia należy z nią walczyć, dopóki się nie podda - zabicie danej osoby zmniejszy nagrodę bądź zakończy zlecenie niepowodzeniem. Po pokonaniu celu należy wrócić do punktu spawnu.

Poziom alarmu

Poziom alarmu określa, jak czujni są przeciwnicy. Podnosi się, gdy jesteś wykryty przez strażników. Na niskich poziomach nie będą się rozglądać i mogą ignorować Łyżki bądź spróbować zmusić ich do opuszczenia terenu, a na wyższych będą cię zauważać o wiele szybciej i mogą otwierać ogień od razu po wykryciu.

Można obniżyć poziom alarmu poprzez:

  • Znalezienie terminala podpiętego do systemu alarmowego,
  • Opuszczeniu terenu na cały dzień bez zakończenia infiltracji

Mini-infiltracja Edytuj

Czasem infiltracja zajmuje tylko jeden dzień. Jest wtedy nazywana "mini infiltracją" i najczęściej nie zawiera żadnych przeszkód. Dalej można znaleźć wyposażenie, pieniądze i istnieje poziom alarmu.

Ułatwianie infiltracji

Istnieje kilka sposób, by ułatwić infiltrację. Niektórymi z nich są:

  • Zaprzyjaźnianie się z Kretem, by nauczył się nowych technik skradania,
  • Zaprzyjaźnianie się z Ocelotem/Satomi, by ulepszać aktywne wsparcie podczas misji,
  • Zaprzyjaźnianie się z Alchemikiem, by pozbywał się dla ciebie przeciwników,
  • Skradanie się zamiast strzelania - zmniejszy ilość strażników nawet w wypadku, gdy trzeba będzie "wejść głośno".

Infiltracje

Bunkier Grubasewa

  • Lokalizacja: Stateline, wioska niedaleko Serealii.
  • Data: 28.11.97 - 08.12.97.
  • Przynależność: Oswald Grubasew
  • Typ: Infiltracja
  • Cel: Walizka z dokumentami
  • Przeciwnicy: Wojsko USA, Advanced Combat Unit-B
  • Opis: Grubasew próbował odebrać Łyżkom dom w Serealii. Z pomocą Kreta udało im się odnaleźć teczkę z dokumentami, których użyli do pozbycia się Grubasewa z Serealii.

Centrum naukowe

  • Lokalizacja: Podziemia Locality
  • Data: 15.12.97. - 31.12.97.
  • Przynależność: Coach
  • Typ: Infiltracja
  • Cel: Właściciel obiektu
  • Przeciwnicy: Wojsko USA, Ghostbusterzy
  • Opis: Coach przeprowadzał eksperymenty na ludziach, których udało mu się porwać. Każdy z tych eksperymentów zakończył się śmiercią obiektów testowych. W grudniu Łyżki zdołały powstrzymać Coacha i uratować Sapphire.
  • Utwór: King, Queen and Slave (Persona 5)

Wilczy Szaniec Edytuj

  • Lokalizacja: Las Berliński
  • Data: 31.07.01. - 04.08.01.
  • Przynależność: New Justice
  • Typ: Infiltracja
  • Cel: Kret, walizka z dokumentami
  • Przeciwnicy: Agenci NJ9, ciężki sprzęt (śmigłowiec)
  • Opis: Kret został schwytany przez agentów New Justice podczas przedzierania się przez las w stronę miasta. Łyżki rozpoczęły akcję ratunkową, która zakończyła się powodzeniem. Oprócz tego odnaleźli tam nieaktywną Arctic, którą też zabrali do siebie.

Zamek Edytuj

  • Lokalizacja: Zamek w Forkgrodzie
  • Data: 25.11.02.
  • Przynależność: Ludność Forkogrodu
  • Typ: Mini-infiltracja
  • Cel: Zabezpieczenie obiektu
  • Opis: Po zniknięciu Micha Panzer, Zomb i Pepsiman udali się na negocjacje dotyczące podziału władzy. Na miejscu okazało się, że w zamku znajdowało się wielu agentów New Justice, którzy szykowali na nich zasadzkę. Łyżki zajęły się zleceniem i zabezpieczyły teren, a negocjacje mogły mieć miejsce.

Hotline Edytuj

  • Lokalizacja: Floryda
  • Data: 24.12.03.
  • Przynależność: Rosyjska mafia
  • Typ: Mini-infiltracja
  • Cel: Szef mafii
  • Przeciwnicy: Gangsterzy, policja
  • Opis: Dziennikarz Ellis zlecił pozostałym członkom Łyżek wyeliminowanie rosyjskiej mafii z ich rezydencji w Miami.
  • Utwór: Hydrogen (Hotline Miami)

Pałac Szefa Edytuj

  • Lokalizacja: City 8 Socjalistycznego Kapitalizmu
  • Data: 12.09.04.
  • Przynależność: New Justice
  • Typ: Mini-infiltracja
  • Cel: Kontener z Cyberianem
  • Przeciwnicy: New Justice
  • Opis: Diego został zabity przez New Justice podczas ataku na apartament na Florydzie, a Sapphire została porwana. Hedge i Janusz udali się do City 8, by odnaleźć niejakiego Szefa, który mógł im pomóc "wskrzesić" Diega za pomocą Cyberianu.

Underground IV Edytuj

  • Lokalizacja: Koldland
  • Data: 15.09.04.-29.09.04.
  • Przynależność: Pan P
  • Typ: Infiltracja
  • Cel: Sapphire
  • Przeciwnicy: New Justice, Ackerman
  • Opis: Dzień po swoich urodzinach Sapphire została porwana przez Ackermana, co spowodowało reakcję ze strony Łyżek. Diegowi udało się pokonać Pana P i uwolnić Sapphire z sali operacyjnej znajdującej się w głębinach bazy.
  • Utwór: Ark (Persona 5)

Hotel Evochaos Edytuj

  • Lokalizacja: Evochaos, BUS
  • Data: 09.09.18
  • Przynależność: BUS
  • Typ: Mini-infiltracja
  • Cel: Lista Łyżek
  • Przeciwnicy: Policja
  • Opis: We wrześniu 2018 roku policja BUS odnalazła listę wszystkich byłych członków Łyżek. Diego i Emma wykradli ją, by nie wpadła w niepowołane ręce.

Baza wojskowa NJ9 Edytuj

  • Lokalizacja: Koldland
  • Data: 23.09.18
  • Przynależność: NJ9
  • Typ: Infiltracja
  • Cel: Dane, VTOL
  • Przeciwnicy: NJ9
  • Opis: 22 września komputer Kreta został zhakowany i zawirusowany przez NJ9, a Ocelot był w stanie znaleźć lokację, z której ten wirus został wysłany. Łyżkom udało się zinfiltrować bazę i odnaleźć dane podtwierdzające położenie Ryana, jednego z ich byłych członków.
  • Utwór: Sweatshop (Persona 5)